1. ALGEMEEN:

Wat is het verschil tussen MyMerak en Merak?

MyMerak is een online platform waarvan u gebruik kan maken om zelf uw archief (fysiek en/of digitaal) te beheren. Wij raden onze e-commerce website aan voor een volume kleiner dan 84 lopende meter. Dit komt overeen met een 250 tal dozen, of ongeveer 1000 ringmappen. Indien gewenst willen wij samen met u bekijken welke dienst bij Merak het best bij u past.

Met welke browser kan MyMerak worden bezocht?

MyMerak is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 9 en hoger, Google Chrome - 39 en hoger, Mozilla Firefox 33 en hoger en Apple Safari 7 en hoger. Tevens werkt MyMerak ook op verschillende browsers voor uw smartphone of tablet. De volgende apparaten worden ondersteund: iPhone 4S en hoger, iPad 2 en hoger met iOS 7.1, 8 en 8.1. Voor Android geldt dat de versies 4, 5 en hoger op zowel tablets als smartphones worden ondersteund. Mocht MyMerak niet correct werken, verzoeken wij u eerst een andere browser te proberen. Houd er rekening mee dat de kleur van de afgebeelde artikelen mogelijk beïnvloed worden door uw beeldscherminstellingen.

Hoe wordt ik klant bij MyMerak?

Klik hier om u te registreren op MyMerak.

Hoe gaat Merak om met mijn privacy / worden mijn gegevens veilig behandeld?

Al uw gegevens die u ingeeft op onze website worden strikt vertrouwelijk behandeld. Uw gegevens zullen uitsluitend gebruikt en bewaard worden voor het uitvoeren van de diensten. Indien u aangemeld bent voor mailings, ook voor het versturen van nieuwsbrieven en reclame. Uw gegevens worden nooit doorgegeven aan derden.

Hoe kan ik mijn profiel wijzigen.

Na het aanmelden gaat u naar het tabblad "Profiel" en klik op "Bewerken" om de gewenste gegevens aan de te passen. Nadat je de gewenste wijzigingen hebt uitgevoerd dien je onderaan te bevestigen door op "Bewerken" te klikken.

Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief en/of de commerciële mailing?

Na het aanmelden gaat u naar het tabblad "Profiel" en klik op "Bewerken". Onderaan dient u de optie "Merak Update" (nieuwsbrief) en/of commerciële mailing af te vinken. Nadat je de gewenste wijzigingen hebt uitgevoerd dien je onderaan te bevestigen door op "Bewerken" te klikken.

Hoe kan ik iemand machtiging geven om in mijn plaats een bestelling te plaatsen.

Na het aanmelden gaat u naar het tabblad "Medewerker", u kan hier de gewenste persoon toevoegen en rechten geven om bestellingen te plaatsen.

Hoe kan een medewerker archief bekijken dat op mijn account staat?

U kan medewerkers toevoegen via het tabblad "Medewerkers". U kan elke medewerker specifieke rechten toekennen.

Kan ik iemand anders mijn account laten beheren?

Ja, na het aanmelden gaat u naar het tabblad "Medewerker", u kan hier de gewenste persoon toevoegen als beheerder. Deze persoon kan naast lees-, schrijf- en bestelrechten ook medewerkers toevoegen en verwijderen. Opgelet: er kan slechts één extra beheerder toegevoegd worden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik op de "wachtwoord vergeten" link in het inlogscherm. Vul hier uw e-mailadres in. U ontvangt een e-mail met instructies en een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Vul een nieuw wachtwoord naar keuze in en bevestig uw nieuwe wachtwoord. U kan nu inloggen met het nieuw ingegeven wachtwoord.

Hoe kan ik op MyMerak betalen?

Op MyMerak kan u op 2 manieren betalen, ofwel kiest u voor de online betaling en kan u betalen via kredietkaart/bancontact of u kiest voor betaling met overschrijving.

Is online betalen wel veilig?

JA! Wij werken samen met OGONE voor alle online betalingen waardoor je de absolute garantie hebt dat je betaling volledig veilig verloopt. Je persoonlijke gegevens en ook deze van je kredietkaart zijn beveiligd door het gebruik van een beveiligde internetverbinding (Secure Socket Layer).

Zijn er extra kosten voor de verschillende betaalmethoden?

Nee, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor online betalingen binnen MyMerak.

Wordt mijn bestelling meteen verwerkt als ik per bankoverschrijving wil betalen?

Uw bestelling zal onmiddellijk verwerkt en uitgevoerd worden op de door u aangegeven datum ook al heeft Merak nog geen betaling ontvangen.

Hoe weet ik of mijn bestelling is geaccepteerd?

Zodra uw bestelling is binnengekomen bij Merak, ontvangt u een e-mail voor bevestiging met alle bestelgegevens.

Ik heb een bestelling geplaats, maar geen bevestiging ontvangen. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat onze e-mail in jouw spamfolder terecht is gekomen. Vind je hem daar ook niet? Neem dan even contact met ons op via het telefoonnummer 015/28.40.60.

Krijg ik een factuur toegestuurd?

Uw factuur kan u raadplegen in uw account onder het tabblad "Bestellingen". Je kan de factuur downloaden en afdrukken voor uw eigen administratie.

Wanneer is het MyMerak contact center bereikbaar?

Elke werkdag van 8u30 tot 17u op het nummer 015/28.40.60.

Kan ik een bestelling annuleren?

Ja, u dient uw annulatie van uw bestelling steeds per e-mail te bevestigen. Hiervoor verwijzen wij naar onze Algemene Voorwaarden.

Kan ik tijdens het jaar bijkomende bestellingen plaatsen?

Ja, u kan ten alle tijde extra bestellingen plaatsen. Uw opdracht wordt dan uitgevoerd, en u ontvangt een factuur die gelijk wordt getrokken met de hernieuwingsdatum van uw reeds bestaande facturatie.

2. MERAK ARCHIVERING:

Wanneer is mijn opgehaald archief zichtbaar op de online applicatie?

Binnen de 24 uren na de ophaling van uw archieven.

Wat als mijn abonnement bijna ten einde loopt?

Een aantal dagen voor het verstrijken van het termijn stuurt Merak de beheerder van de account een e-mail ter herinnering. Hierin staan de mogelijke stappen die u dient te ondernemen.

Vanaf wanneer start mijn archiefbewaring en voor hoe lang?

De archiefbewaring start twee weken nadat wij uw betaling ontvangen hebben. Deze is 1 jaar geldig.

Moet ik mijn archief op voorhand inpakken?

Dit hoeft niet. Onze Merak-medewerker brengt zelf de nodige Merak-dozen mee en zal de documenten inpakken. Verder volgt hij uw instructies op betreffende de inventarisatie van uw archief.

Waar wordt mijn archief bewaard?

Uw archief wordt verdeeld over verschillende Merak-vestigingen verspreid in België. Dit zorgt voor risicospreiding.

Mag ik mijn eigen dozen gebruiken om mijn documenten in te archiveren?

Ja, dit mag u zeker. Onze Merak-medewerker controleert de kwaliteit van deze dozen voor transport en bewaring. Indien deze dozen niet goedgekeurd worden, zal onze medewerker deze overzetten naar speciale Merak-archiefdozen.

Als ik mijn archief wil laten digitaliseren, moet ik een abonnement op Merak SafeCloud nemen?

Neen, bij de Merak Archivering is standaard 2 GB opslagruimte inbegrepen. Deze kan hiervoor gebruikt worden.

Hoe kan ik de bewaring stopzetten?

Dit kan u door uw archief:
a) te laten vernietigen,
b) bij u laten terugbrengen,
c) zelf bij Merak op te halen.

Hoe lang dien ik mijn documenten te bewaren?

Elk type document heeft een verschillende bewaartermijn. Hier vindt u de verschillende legale bewaartermijnen terug.

3. MERAK GOEDERENOPSLAG:

3.1 ABONNEMENT

Geldt er een opzegtermijn?

Neen. U kan uw abonnement te allen tijde opzeggen.

Hoe lang kan ik mijn bezittingen laten bewaren?

Dit is ongelimiteerd. U kan uw bezittingen dus voor onbeperkte tijd bij ons laten bewaren.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Uw abonnement stopt automatisch wanneer u al uw bezittingen weer opgevraagd heeft. Dit kan u snel en eenvoudig doen via onze online applicatie.

Vanaf wanneer start mijn abonnement?

Uw abonnement start van zodra Merak uw bezittingen bij u opgehaald heeft.

Hoe verleng ik mijn contract?

Zolang u uw bezittingen niet terug opvraagt, wordt uw abonnement automatisch verlengd.

3.2 BESTELLING

Hoe weet ik of mijn bestelling is geaccepteerd?

U ontvangt van ons een bevestigingsmail en u wordt telefonisch gecontacteerd door onze diensten voor praktische afspraken.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bevestiging ontvangen. wat nu?

Er kan iets fout gegaan zijn. U kan ons bellen tijdens de werkuren van 08u30 tot 17u op het nummer 015/28 40 60. Of u kan een e-mail sturen naar info@merak.be.

Krijg ik een factuur toegestuurd?

Ja, deze krijgt u onmiddellijk na uw bestelling. U kan uw facturen ook steeds consulteren in uw profiel op de online applicatie.

Ik heb 2, 3 of 4 medium of large Boxen besteld, maar bij het inladen ervan blijkt dat ik niet alle Boxen nodig heb. wat gebeurt er met de lege Box(en)? moet ik hiervoor ook betalen?

Nee, wij zullen de bewaring van de lege Box(en) en het transport ervan terugbetalen (indien u al betaald had) of crediteren (indien u de factuur nog niet betaald hebt).

Ik heb een bestelling geplaatst van Box(en) en/of materialen en deze werd al geleverd. echter deze zijn niet in orde, of ik ben van gedacht veranderd. kan ik de artikels teruggeven?

Ja, u kan de Box(en) bij ophaling –leeg- teruggeven aan onze medewerker. De huur van de Box(en) zal u niet aangerekend worden. Eveneens kan u de materialen teruggeven, voor zover deze ongebruikt zijn, en in dezelfde staat als bij de levering. U krijgt dan een terugbetaling van de geretourneerde materialen. De gemaakte kosten voor het brengen en ophalen van de Box(en) en/of materialen zijn echter wel ter uwer laste. Elke annulatie moet schriftelijk (via e-mail) gecommuniceerd worden.

3.3 PRAKTISCH

Heb ik toegang tot mijn Box die in opslag staat?

Ja, op eenvoudig verzoek kan u uw Box(en) laten terugleveren.

Kan ik hulp krijgen van een medewerker bij het inladen?

U kan de hulp van een medewerker inschakelen voor het in- en uitladen van uw Box. Let wel: alle goederen moeten al klaar staan op de benedenverdieping.

Hoeveel gewicht mag er in de Box?

Onze Boxen hebben een maximale draagcapaciteit van 750kg.

Hoe lang op voorhand moet ik mijn Box reserveren?

U reserveert uw Box dan best 3 werkdagen op voorhand.

Wanneer wordt mijn Box geleverd?

Dit gebeurt in overeenstemming met u en ten laatste in de loop van de dag die u gekozen hebt op de website.

Wat mag er niet in mijn Box?

Lijst met niet toegelaten producten

Zijn mijn bezittingen verzekerd?

Onze opslagruimtes beantwoorden aan de strengste veiligheidsnormen. Bovendien dekken de meeste brandverzekeringen uw bezittingen of inboedel ook wanneer deze extern bewaard worden. We raden u aan om dit in uw verzekeringspolis te controleren. Merak biedt zelf geen aanvullende verzekeringen aan. Wij verwijzen naar ons algemeen verzekeringsattest. Voor meer informatie, klik hier.

Hoe zorgen jullie voor de veilige bewaring van mijn bezittingen?

Al onze gebouwen zijn voorzien van klimatisatie en vochtregeling, zodat de bewaaromstandigheden optimaal zijn voor uw bezittingen. Bovendien zijn onze gebouwen beveiligd met brand- en inbraakalarm.

Moet ik aanwezig zijn als de Box geleverd wordt?

We vragen om zowel bij de aflevering als de ophaling aanwezig te zijn. Zo kunnen de Boxen op de gewenste plaats gezet worden, en kunnen we u informatie en tips geven. Bij de ophaling kunnen de nodige formaliteiten afgehandeld worden, zoals bijvoorbeeld het nazicht van de stapeling en kan de Box samen gesloten en verzegeld worden.

Hoe en wanneer kan ik jullie dienst bereiken?

Van maandag tot vrijdag tijdens de kantooruren. Via het nummer 015/28 40 60 of per e-mail op info@merak.be.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Van maandag tot vrijdag tijdens de kantooruren. Via het nummer 015/28 40 60 of per e-mail op info@merak.be.

Hoe snel kan ik mijn bezittingen terughebben wanneer ik ze dringend nodig heb?

Dit kan op de volgende dag, (enkel niet in het week-end).

Wat als er geen mogelijkheid is om een medium of large Box voor uw deur te plaatsen (u hebt geen oprit, u werkt in een gebouw op een verdieping, uw voordeur geeft direct uit op de straat, ...)?

In samenspraak met onze medewerkers kan de Box aangeleverd worden op een aanhangwagen die voorzien is van een nummerplaat. Op deze manier kan de aanhangwagen op een parkeerplaats staan.

Indien u in een straat woont waarbij de parkeerplaatsen betalend zijn, of in een blauwe zone, bent u verantwoordelijk voor de nodige parkeertickets of voor het plaatsen en aanpassen van de schijf. Eventuele kosten (boetes) zullen ter uwer laste zijn.

Sommige steden of gemeentes bieden de mogelijkheid ook aan om containers op straat te plaatsen. Hiervoor dient u vooraf een aanvraag in bij uw stad of gemeente. De stedelijke/gemeentelijke ambtenaren zullen u de reglementering en eventuele goedkeuring bezorgen.

3.4 COMMUNICATIE

Waarom gebruiken wij het Box@Home logo voor Merak goederenopslag?

Box@Home is een zusterbedrijf van Merak. Deze gebruikt dezelfde strenge normen inzake bewaring van goederen zoals Merak. Bij Merak goederenopslag wordt het volledig traject van uw bestelling, de uitvoering van de opdracht tot de facturatie volledig bewaakt door Merak NV en voldoet ook aan alle vermelde ISO normeringen. De logo-vermelding Box@Home wordt mede vermeld voor marketing- en communicatiedoeleinden.

4. MERAK SAFECLOUD:

Wat is Safe Cloud?

Via Cloud kan u digitale bestanden bewaren op onze online server. Deze digitale documenten kan u of uw gevolmachtigden ten alle tijde raadplegen via het Internet. MyMerak Safe Cloud werkt met een private cloud die gelokaliseerd is in België. Dit wil zeggen dat de infrastructuur uitsluitend en alleen door Mymerak Safe Cloud gebruikt wordt. Uw gegevens blijven steeds bewaard in België. Merak heeft het ISO27001 certificaat. Dit is een norm die informatieveiligheid garandeert. Deze ISO wordt jaarlijks geauditeerd.

Wat kan ik bewaren met 1GB opslagruimte?

Met 1 GB kan u ongeveer 770.000 pagina's gewone tekst in Word bewaren (exacte volume hangt steeds af van de opmaak, toegevoegde tabellen, ...). Met 1 GB kan u ongeveer 900 foto's van normale kwaliteit bewaren.

MyMerakIsOnline
Copyright 2019 Merak NV, all rights reserved.

Cookies

Om u beter van dienst te kunnen zijn maakt MyMerak gebruik van cookies. Als u onze site blijft gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.

Ik ga akkoord
Lees meer